Thursday, February 22, 2007

Hjertesmerte


Det er ingen spøk å sende barn i barnehage. Lilly er 2,5 år, og har allerede begynt i sin tredje barnehage. Før ho er tre har ho begynt i nummer fire. I går var ho aleine for første gong, og synet av den lille skjelvande underleppa er nok til å knuse eit morshjerte.

Eg har gått med følelsane tjukt utanpå i heile går og i dag, og blir rørt av den minste ting. Då hundre barn sang bursdagssang til kongen under høgtidsgudstenesta på nrk i går, var det ikkje berre Mette-Marit som grein, for å seie det sånn...

11 comments:

Unknown said...

jeg hører Lily har fått plass i menighetsbarnehagen her i Helgerud. Det er jo stas! De som jobber der iallefall tidenes barnehagefolk!

Det blir nok bra når dere kommer tilbake til Bærum. Har forresten Fredrik fått noen jobb enda? Spennende tider for dere!

Turid said...

Ja, takk og lov skal vi til en barnehage med knallfolk! Det er litt tidlig å søke jobb enda, men det aller beste hadde vore å få jobb på Bærum sjukehus. Jobb, hus og barnehage i nærmiljøet.

Anonymous said...

Nok til å røre et tante-hjerte også. Håper det ordner seg. Vi er jo mange som er glade i lillejenta vår. Har veldig lyst til å komme på besøk, men det blir nok vanskelig før bryllupet.

Inntil videre får jeg slite med mitt nye krater bak i munnen etter plutselig-trekking-av-visdomstanna-greia. Fysj og æsj. Føler meg litt syk, egentlig.

Stor klem til dere alle tre!

Turid said...

Auauau...munnvondt er krise!

Hm. Begge som har kommentert denne posten har fjerna visdomstann/tenner i dag (?). Tilfeldig? I don't think so!

Mari said...

Jeg har ikke fjernet noe annet enn oppvasken i dag, det var helt tilfeldig!

m

Turid said...

Eg også! Hm...

Turid said...

Begynte å sippe av dei bittesmå ballettjentene som dansa for kongen i kveld også. Ikkje greit å vere ustabil.

Anonymous said...

Velkommen til min følsomme verden. Noen ganger er rett og slett ALT (nesten)litt rørende. Men tenk også hvor mye vi rekker å legge merke til på sånne dager. Ting som ellers ville gått oss hus forbi.

Hva tenner angår, så kjennes det nå som om alle de resterende prøver å finne seg til rette med sin nye tilværelse. Særlig på venster-siden, der jeg trakk. Beskrivelse: Det klør i tenna!

Timo said...

Går det bedre nå?

Timo said...

Det med å bli lett rørt kommer definitivt med alderen. Alt rører meg hvis jeg er rett modus, alt fra sport til kattunger og alt i mellom.

Turid said...

Har egentlig alltid vore lettrørt, men det får da vere grenser. No har vi i tillegg influensa, og det gjer ikkje saken bedre.