Friday, December 22, 2006

Det var tider, det.

Det er ikkje så mange år sidan Mariah Carey var det store forbildet, og juleplata var det beste eg hadde hørt på lenge. Eg øvde og øvde på å synge akkurat dei trillane ho gjorde, og syntes nok eg fekk det ganske bra til. Mari må nok ha gjort det samme, for det var slik superduoen Unni & Gunni blei fødd - vi oppdaga at vi kunne akkurat dei samme sangane, på nøyaktig samme måte som Whitney/Mariah/Michael sang dei. Dette sparka i gang ein serie intimkonsertar, som var såpass intime at ingen fikk komme. Vi lessa Clavinovaen full med tente kubbelys, hadde tåredryppande introduksjonar til kvar song, og sang i vei med inderlig vibrato. Like greit at ingen hørte, dei ville ikkje forstå. Berre ein gong har det offentlege fått oppleve Unni & Gunni i herlig duett ("Hold me now", Johnny Logan), og då tok dessverre nervane oss litt på senga. Men vi veit sjølv kor flinke vi er.

11 comments:

Anonymous said...

Dette rører meg til tårer, Turid! Tenk det er 10 år siden vi fant hverandre i bandrommet i kjelleren på basen! Fytti! Og jeg tror kanskje snart verden er moden for et Unni og Gunni comeback (tror kanskje vi må lage nye t-skjorter, min er borte...) Og hvem har sagt at Mariah ikke fortsatt er helten innerst inne??? JEg har de siste ukene hørt gjennom "music box" plata mer enn en gang foråsidetsånn!

m

Turid said...

Alle mine MC-plater er borte! Trur Randi lånte dei for ca 9 år sidan, og vekk var dei. Foreslår eit litt frekkare design på dei nye t-skjortene.

Anonymous said...

Ja, helt klart! Frekkere design, dypere utringning og kortere skjørt! Helt klart! Jeg finner ikke juleplata mi, ellers har jeg de fleste platene! Deilig!

m

Anonymous said...

Ja, helt klart! Frekkere design, dypere utringning og kortere skjørt! Helt klart! Jeg finner ikke juleplata mi, ellers har jeg de fleste platene! Deilig!

m

Anonymous said...

Ooooops, der kom jeg i skade for å trykke to ganger på publish knappen, beklager det!

m

Silje said...

Ej hadde forstått...

Agnes Sunniva said...

Hei! Der fant jeg bloggen din og gitt.. Herlig herlig. Må bare få sagt at jeg ikke helt skjønner dette nettverket av kateketer og ungdomsarbeidere/sekretærer. Kjenner alle hverandre?
Fortsatt god jul:D

Turid said...

Det er som ei slags sekt.

Timo said...

Har ikke like sterkt ohold til den plata, men eier den og spiller den på juleverksted på skola hvert år. God knall!

Anonymous said...

Hei, Turid.

jeg så du hadde vært innom bloggen til Øystein og Jon Alfred og klaga på framdriften....hehe

Ønsker deg et strålende nytt år!!

Turid said...

Jepps, må sniktitte litt her og der...
Godt nyttår!